Comments

Pages

8 Mart 2013 Cuma

Radyo yayını yapmanın yolları

Posted by at 22:22 Read our previous post
Radyo yayını yapmanın yolları konu başlıgını koydugum yazımda sizlere araştırmalar sonucu yazı yazacagım..Umarım begenirsiniz... Ufak bir araştırma sonucu Türkiye’de radyo yayıncılığı 1927’de başladıgını ögrendim... O zamanlar habere ajans denirmiş ve ajanslar toplu dinlenirdirilirmiş. Ajans yayını başladığında adeta hayat dururmuş. 1960’lı yıllara başına kadar savaşları, darbeleri, tüm siyasi gelişmeleri, kazaları; kısacası hayatı radyodan takip etmişler.l TV ekranın hayatımıza girmesi sonucu radyoların etkisi yavaş yavaş azalmış. Sonuç olarak radyolar da televizyonlar gibi 1990’larda Türkiye’de yasal serbestlik kazanmış. Devlet televizyonun yanına özel televizyonlar gelmiş..Özel televizyonlar gibi özel radyolarda bu sırada peş peşe açılmaya başlamış. Sonuç itibari ile, bugün itibariyle tamı tamına 1.078 radyomuz mevcut. Bakınca dünyay 2006 verileriyle İngiltere’de 384, Almanya’da 327, Fransa’da 437 radyonun bulunduğu düşünülürse Türkiye tam bir radyo cenneti olduğunu düşünebiliriz. l''Türkiye çapındaki 1.078 radyodan 35’i ulusal, 99’u bölgesel, 944’ü ise yerel yayın yapıyormuş. Bunlar karasal FM radyo lisansına sahip olan radyolar. Bunların dışında uydu yayını yapan 50’ye yakın radyo istasyonunun daha olduğunu belirtmeliyim. i''Radyoların sayısı çok ama reklam pastasından çok ince bir dilim alabiliyorlar. Geçtigimiz yıl medyanın toplam reklam gelirleri 2 milyar 767 bin lira oldu. Bu gelirden radyo reklamları % 3.18 pay alabildi. Bunun rakamsal karşılığı ise 88 milyon lira.j i''Krizin de etkisiyle medya reklamları bir önceki yıla göre % 14,62 küçülürken, radyo reklamlarındaki küçülme yüzde 21.08 oldu. Kriz olsun olmasın medya reklamları içinde radyo reklamlarının payı % 3 civarında. Radyo reklam gelirlerinin yüzde 60’nın da 35 ulusal kanal arasında paylaşıldığını belirtelim. Bu kadar çok radyo olması ve reklam pastasının da küçük olması Türkiye’de radyoculuğun sağlıklı gelişimini engelliyor. j''Bunu gören Radyo ''Televizyon Yayıncıları Meslek Birliği, ''radyo'' reklamlarının artırmak için kolları sıvadı. Televizyon Yayıncıları Meslek Birliği öncelikli olarak Basın İlan Kurulu Kanunu’nda değişiklik yapılarak, kamu reklamlarının radyo ve televizyonlara verilmesinin önünün açılmasını istiyor. Bilindiği üzere Basın İlan Kurumu kanalıyla dağıtılan reklamlar sadece yazılı basına veriliyor. Bunların değeri ise yıllık 120.000.000 lira’yi buluyor.Daha farklı şeyler anlatıyıyor kaynaklar...İngiliz tabiri ile ....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

©2012 Radyo Dinle Radyoyo1 :Radyo Dinle Radyoyo is powered by Blogger - Template designed by Manowark10